onsdag 4. juni 2014

Og hagen da?

Mesteparten av plantene mine er nå plantet ute. De eneste som står inne er de som ikke tåler norsk sommer så godt, paprikaene, tomaten og basilikumen.
Her i studentbyen jeg bor nå er det felles grøntarealet, og jeg har vært frekk nok til å grave opp blomsterbed utenfor vår leilighet. Geriljagartner på lavt nivå!


Her er det ene bedet. Jeg har en jorbærplante og bønneplante til venstre. De små spirene er ruccola, og helt til høyre er det rødbetspirer. Veldig spent på om de kommer opp, ifjor var det ingen suksess. Under plastlokket er det en cherrytomatplante, den trenger litt ekstra beskyttelse mot vær og vind.


Bønneplanten ser sykt trist ut, den taklet ikke overgangen fra vinduskarm til uteliv så veldig godt.


Ruccula! Gleder meg til å gå ut i bedet og høste frisk salat.


Synes ikke så godt, men her er det noen løker på vei opp.


Cherrytomatplante + rødbetspirer.




Her er persilleplanten som jeg plantet ifjor. Persiller er toårige, det siste året blomstrer den. Satser på å få frø fra denne i år.

Ved siden av er kattemynten. Den truet med å ta over bedet helt, så jeg klippet den ned og hengte bladene til tørk inne:

Har hørt at tørket kattemynte kan brukes i te. Noen som har prøvd?


Agurkplanten har fått plass i vaskeburet, der kan den vokse oppover gitteret. 




1 kommentar:

  1. Lykke til !
    blir spennende med fortsettelsen og flott at du prøver selv med liten plass :-)

    SvarSlett